2 luty 2012

 

 

           Gimnazjum... Mówi się, że jest to trudny czas dla dorastającej młodzieży. Jednak wszystko zależy od szkoły. „Dwójkę” wspominam bardzo pozytywnie. Wykwalifikowana kadra zawsze służyła radą i pomocą w każdej sprawie. W przystępny, często zabawowy sposób przyswajała nam wiedzę z najróżniejszych dziedzin. Jako humanistka, szczególnie ciepło wspominam języki: polski, angielski i niemiecki. Trzeba jednak przyznać, że nauczyciele przedmiotów ścisłych starali się rozbudzić we mnie pasję matematyczną, fizyczną i chemiczną. Nie było łatwo, ale ostatecznie udało im się to poprzez cierpliwość i zaangażowanie. Pisząc o wspomnieniach nie można zapomnieć o wydarzeniach, które miały miejsce poza lekcjami. Każdy, kto posiadał jakąś pasję, mógł się wykazać talentem. Niezapomniane koło teatralne, przedstawienia, akademie, konkursy! Nie tylko w murach naszej szkoły... Jest to nieoceniony element, który kształtuje tak młode jeszcze charaktery.Dziś jestem studentką III roku filologii polskiej i jestem dumna, że dzięki stanowczemu oraz profesjonalnemu przygotowaniu nauczycielek mogę pogłębiać swoją pasję polonistyczną. To wspaniałe uczucie móc stanąć z tej drugiej strony, przekazując wiedzę następnym pokoleniom, z ogromną wdzięcznością w sercu za poświęcony czas podczas tych trzech lat! To właśnie gimnazjum ukształtowało moją drogę w życiu.

Dziękuję przy okazji całej kadrze, a Was przyszli gimnazjaliści zachęcam do uczestnictwa we wspaniałej przygodzie! Przyjdźcie do „Dwójki” i dajcie nauczycielom rozwinąć swoje skrzydła! Tu każdy jest wyjątkowy i mile widziany. :)

Absolwentka roku 2006

Katarzyna Komsta

Jak co roku „spoglądamy inaczej”...

26 listopad 2009

 

            Tradycją w naszym Gimnazjum są prowadzone przez doświadczonych nauczycieli zajęcia profilaktyczne SPÓJRZ INACZEJ. Uczymy się na nich trudnej sztuki poznawania swoich uczuć i nazywania ich, dostrzegania własnych mocnych i słabych stron. Poznajemy zasady pracy w grupie, a przede wszystkim lepiej poznajemy się nawzajem. Bawiąc się, doskonalimy trudną sztukę rozwiązywania konfliktów bez użycia przemocy.

            Na zdjęciu uczennice klasy 1d i nasz przyjaciel Gacek :)

 

 

 

Dlaczego nie można używać telefonu komórkowego na lekcji języka polskiego – esej.

            Współczesny człowiek nie jest w stanie funkcjonować bez całego mnóstwa przedmiotów. Niektóre z nich stały się po prostu elementami naszych ciał… Przewody, słuchawki oplatają nas nieustannie i dlatego niektórzy wyglądają, jakby wyszli wprost  z oddziału intensywnej terapii.  Do takich przedmiotów należą z pewnością telefony komórkowe.

                    Konieczność nieustannego kontaktu wszystkich ze wszystkimi to coś naturalnego. Trudno sobie wyobrazić, że kiedykolwiek homo sapiens mógł organizować swoje życie bez komórki. Musiał (nieszczęsny!) pamiętać o wszelkich terminach, a jak się już umówił, to nie miał możliwości szybkiej rezygnacji ze spotkania. Nie mógł również stale informować całego świata, co w danej chwili robi,  co je, co widzi, o czym myśli, co robią inni, i tak dalej, i tak dalej… Cóż więc robił? Jak mógł przetrwać lekcje, gdy nie wyczuwał w kieszeni tego miłego prostokątnego kształtu?! Jak mógł przeżyć choć chwilę bez całej gamy cudownych melodyjek i mrugających dyskretnie światełek?! Najstarsze osoby opowiadają, że i owszem – istota ludzka mogła istnieć bez komórki. Miała ponoć słuchać wtedy na zajęciach w szkole tego, co mówi nauczyciel i niczym się nie rozpraszać. Wydaje się to bardzo dziwne, a może nawet nieprawdopodobne. Zajmować się jedynie lekcją? Spróbujmy to sobie wyobrazić… Słowa nauczyciela krążą swobodnie po klasie, w której żadna aparatura nie wydaje żadnych dźwięków. Uczniowie z zainteresowaniem włączają się do dyskusji, ponieważ nie muszą włączać czegoś innego… Hmm… Może warto kiedyś spróbować? Tak w ramach eksperymentu. 

                   Istnieje jednak pewien inny problem. Żeby brać udział w dyskusji, należy budować długie, sensowne zdania. Po co to komu w erze telefonów komórkowych? Zdania wychodzą  z mody. Wystarczą przecież pojedyncze wyrazy, np. nara, spoko, ok. Zwłaszcza to ostatnie – dobre na wszystko! Współczesna młodzież jest po prostu bardzo oszczędna. Należy zachować umiar w wykorzystywaniu słów. Czy to tak dobrze brzmi: Masz takie bogate słownictwo. Trochę skromności!        A te kropki i ogonki przy wyrazach – kto to widział?! Telefony tego nie potrzebują – sms-y z ogonkami wyglądają po prostu dziwnie. Ileż tuszu w długopisach można by zaoszczędzić, gdybyśmy od dzisiaj zrezygnowali ze wszystkich ć, ź, ń, dź, ą, ę…

             Dawno temu niestosowanie tych znaczków było błędem – coś takiego! Chociaż z drugiej strony, może by tak na chwilę powrócić, na przykład na języku polskim, do pisania tych starodawnych znaków. Są może dziwaczne, ale zupełnie ładne, w gruncie rzeczy… 

                   Niestety, muszę już kończyć, bo czuję, że skrzynka już mi się zapełnia. Poza tym powinnam napisać karne wypracowanie, dlaczego nie należy korzystać z telefonów komórkowych. Nie mam pojęcia, co napisać. Ale co tam, przecież nie muszę myśleć, bo mam w komórce Internet!

 

Gimnazjum nr 2 wspominam bardzo dobrze. Należy pamiętać, że jest to okres dojrzewania, a więc moment bardzo trudny zarówno dla młodego człowieka, jak i jego rodziców czy nauczycieli. Dorastanie cechuje się dużą krytyką wymierzoną przeciwko całemu światu. Szczerze mówiąc, rzadko krytykowałem jednak to gimnazjum, bo było naprawdę super.

Przyjaźnie, które zdobyłem w murach tej szkoły, trwają do dziś. Nauczyciele Dwójki potrafili zainteresować lekcją i dogadać się z uczniami. Zawsze starali się działać na naszą korzyść i byli skłonni zostawać po godzinach pracy, aby wytłumaczyć wszystko od początku. Również wycieczki szkolne odbywały się w przyjemnej atmosferze. Staraliśmy się je organizować tak, abyśmy mogli się trochę wyszaleć i odpocząć po całym roku ciężkiej nauki. Najlepsze wspomnienie, jakie uwieczniło się w mojej głowie, to bal gimnazjalny. Nauczyciele i rodzice dali nam wolną rękę co do jego organizacji. A rezultat był niesamowity.

Często wieczorami wracam do starych albumów sprzed 8 lat, kiedy to jeszcze byłem              w pierwszej klasie. Mam nadzieję że przyszli uczniowie tego gimnazjum będą chętnie wybierać tę szkołę, gdyż dostarcza ona wielu cennych wspomnień, pozytywnych doświadczeń i pozwala zdobyć przyjaźnie na całe życie.

Sebek

„ Czym jest wiersz?”

Czym jest wiersz?

Pustą rymowanką?

Poetycką przeplatanką?

Grą słów. 

Niesionym przesłaniem?

Spełnionym zadaniem?

Uiszczeniem snów.

„Pożegnanie” 

Jeżeli zostanę,

 będę w Twoim życiu przeszkodą. Odchodzę więc,

zachowując Ciebie

 w mojej pamięci na zawsze. 

Zabieram ze sobą

tylko słodko-gorzkie wspomnienia

i cząstkę twojego serca. 

Zostawiam ci nasze piękne chwile

i całą moją duszę. 

Żegnaj najdroższa.

Nie płacz proszę

i nie tęsknij za mną.

Nie jesteś kobietą

na którą zasługuję.     

(Absolwent z 2005 r.Dariusz Łuszczyński)

„ Mój kamyk”

Rzuciłem kamień w ciecz wody.

Promieniem fali rzucony ci odpowie. 

Krzykiem bezradnym w życie zajrzałem. 

Od środka do kręgu.

Od początku do końca.

Krzykiem do ciszy.

Falą bez żagla, teraz płynę. 

DNA rysunek pokoleń droga, a na drodze ja,

 tylko zakręt wybieram. 

Wybór małymi zmarszczkami rusza jezioro pragnień.

Od wody poruszonej szybsza zwykła błahość.

Tupiąc nogą na swoim brzegu,

chcę wielkiej fali!

Dobry metr wzburzony niósł moją wolę.

Jezioro za duże,

Czy też ja za mały? 

Kąpać się jednak muszę.

Płynąć na bryzie falii pójść na stałe dno

 na wzburzonej krzywiźnie fali.

Gdy opadnę na dno lepiej wyleją wody.

Gdyby kamienia ujrzały malunek.

Zobaczymy lustro poniesionej wody.

(2009 autor zastrzegł anonimowość) 

  „Bez miłości”

Na nitce pająka zawisła

Kropla rosy

Promienie słońca łapczywie

Odbierają jej sens istnienia

Pewna jednego – że w południe

Wyparuje do nieba.

Ona – moje odbicie bez ciebie...

 „ bez tytułu”

Kiedy tracę wolę zwycięstwa

Sięgam po ciebie

Kiedy gubię się w deszczu

W twoich oczach odnajduję światło

Kiedy mój świat wiruje,

Ty naprawiasz go pocałunkiem

(Tomasz Staniak absolwent z 2003 r.)

 

Dlaczego warto przeczytać „Mitologię”?

 

                Wielu moich rówieśników rzadko sięga po książki. Trudno przekonać ich, że czytanie to dobra rozrywka, lepsza niż na przykład oglądanie telewizji, czy siedzenie przed komputerem. Myślę jednak, że istnieją takie utwory, które naprawdę należy znać i co do tego nikt nie może mieć żadnych wątpliwości. Moim zdaniem należy do nich właśnie mitologia grecka. Spróbuję podać kilka argumentów, z których będzie jasno wynikało, że opłaca się poznać wierzenia dawnych Greków.

                Mogłoby się wydawać, że mity, to tylko bajki. Fantastyczne motywy są przecież w nich najważniejsze – nieśmiertelni bogowie, czarodziejskie przedmioty, niesamowite wydarzenia… W rzeczywistości jednak każda z tych opowieści przekazuje ogólne prawdy o człowieku i jego życiu. I tak na przykład opowieść o Odyseuszu, który przez dziesięć lat powracał po wojnie trojańskiej do rodzinnej Itaki, nie jest tylko historią o jego przygodach zakończonych happy endem. Takim Odysem jest przecież każdy z nas – pokonujemy przeszkody, które pojawiają się na naszej drodze, i dążymy do celu. Mity są bowiem zbiorem ogólnych spostrzeżeń na temat ludzi, nawet tych współczesnych. Warto więc znać mity i rozumieć ich przesłanie, a także znaleźć to drugie, ukryte znaczenie. Taka wiedza może przydać się każdemu z nas.         

              Kolejny argument będzie dotyczył praktycznej umiejętności, którą opanujemy też dzięki znajomości tej lektury. Mam na myśli związki frazeologiczne pochodzące z mitologii. Takie wyrażenia jak chociażby syzyfowa praca, stajnia Augiasza, spokój olimpijski, róg obfitości, paniczny strach, i wiele innych są nieustannie używane w prasie, radiu, telewizji. Jeśli nie znamy ich pochodzenia, możemy się po prostu ośmieszyć i wyjść na całkowitych ignorantów. Słyszałam anegdotę o tym, jak pewien poseł podczas przemówienia powiedział puszka z Pandorą, zamiast puszka Pandory. On z pewnością nie znał historii o Prometeuszu, a efektem tego była całkowita kompromitacja!         

            Bez znajomości mitologicznych postaci i motywów często nie rozumielibyśmy też wielu wierszy (na przykład  Zbigniewa Herberta), a także nie umieli interpretować wielu dzieł sztuki. Obraz Breugla „Upadek Ikara” nic by dla nas nie znaczył bez wiedzy o historii Dedala i jego wynalazku. Nie jestem znawcą sztuki, ale wiem, że podobne przykłady można by mnożyć. Również współcześnie wielu twórców sięga po te greckie historie, na przykład w kinie. W ostatnich latach powstało wiele filmów, których bohaterami są bogowie i herosi. Takie wydarzenia jak chociażby wojna trojańska nadal okazują się atrakcyjne.         

             Mity greckie to nie tylko fantazja. Można dowiedzieć się z nich wielu ciekawych rzeczy na temat życia starożytnych Greków. Chociażby o ubiorze, rozrywkach, instrumentach, na których grali, czy obrzędach. To właśnie z lektury Parandowskiego dowiedziałam się, że zmarłemu wkładano do ust monetę.        

            Są też takie momenty w życiu, kiedy szczególnie przyjemnie jest kojarzyć ze sobą pewne fakty – postaci, miejsca. Myślę o podróżach do Grecji. Na własne oczy można przecież zobaczyć na Krecie pozostałości po labiryncie Minotaura, a właściwie po zbudowanym dla niego pałacu. Naprawdę istnieje też wyspa Ikaria, Itaka, czy Morze Ikaryjskie.         

            Mitologia, obok Biblii, to tekst, który po prostu trzeba znać. W naszej kulturze tak często pojawiają się i pewnie nadal będą pojawiać się motywy mitologiczne, że jesteśmy wprost skazani na ich poznanie. Warto więc poświęcić swój czas na przeczytanie tych ciekawych opowieści. Skorzysta też na tym nasza wyobraźnia.

 

Lata spędzone w Gimnazjum nr 2 wspominam bardzo pozytywnie. W szkole panowała bardzo przyjazna atmosfera. Dużym ułatwieniem był fakt, że przechodziliśmy do gimnazjum całymi klasami, a co się z tym wiąże weszliśmy do nowej szkoły, zachowując stare znajomości i przyjaźnie. Najlepiej wspominam lekcje języka niemieckiego, podczas których rozwinęło się moje zamiłowanie do tego języka. Przyczyniła się do tego pani ucząca niemieckiego (Iwona Rzymowska - Hołysz), która prowadziła lekcje w bardzo ciekawy sposób, stosując różne ciekawe zabawy dydaktyczne

. Gimnazjum było nie tylko miejscem nauki, ale również miejscem, gdzie nawiązywało się nowe przyjaźnie oraz świetnie się bawiło. Bardzo podobały mi się dyskoteki szkolne, w których cała moja klasa zawsze chętnie brała udział. Podczas dyskotek bawiła się razem cała szkoła.

Wyjeżdżaliśmy również na różne wycieczki, które organizowała nasza wychowawczyni   (Pani Iwona Gajowiak). Była to świetna okazja do zintegrowania klasy. Najbardziej zapadła mi w pamięć trzydniowa wyprawa do Krakowa i Wieliczki.

Okres gimnazjum zakończył się egzaminami, do których przygotowywaliśmy się przez trzy lata. Na szczęście większość z nas była zadowolona z ich efektów. Ciężka praca się opłaciła.

Koniec gimnazjum wiązał się również z balem gimnazjalnym, na którym pojawiły się wszystkie trzecie klasy. Każda z klas przygotowała poczęstunek i dekorowała salę. Wieczór był bardzo udany, wszyscy tańczyli do samego końca, nie zważając na bolące nogi czy wysokie obcasy.

Pozdrawiam serdecznie wszystkich absolwentów „Dwójki”!

Aga

 

Gimnazjum nr 2 w Lublinie zaprasza uczniów szkół podstawowych do udziału w konkursie języka angielskiego

 ‘ English is fun’ w dniu 05.05.2010.

Cele konkursu:

Popularyzacja nauki języka angielskiego wśród uczniów szkół podstawowych

Szerzenie wiedzy o krajach anglojęzycznych

Wyszukiwanie talentów językowych

Zasady uczestnictwa:

W konkursie mogą brać udział uczniowie szkół podstawowych w grupach trzyosobowych. Każda szkoła reprezentowana jest przez jedna grupę.

Zgłoszenia uczestników należy dokonywać telefonicznie lub osobiście w sekretariacie szkoły do dnia 30.04.2010.

Zakres materiału:

Materiał obejmuje zagadnienia leksykalno – gramatyczne i kulturowe zawarte w programie nauczania języka angielskiego dla szkół podstawowych.

Regulamin konkursu:

Uczniowie pracują w zespołach trzyosobowych pod kierunkiem lidera grupy, który prezentuje wykonane zadania.

Konkurs składa się z trzech części:

Rozwiązywanie zadań gramatyczno – leksykalnych,

Sprawdzenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem,

Odpowiedzi na pytania dotyczące zagadnień z kultury krajów anglojęzycznych

Zwycięzcą konkursu zostaje drużyna, która uzyskała najwyższą, łączną sumę punktów ze wszystkich części.

Nagrody:

Wszyscy uczestnicy otrzymują dyplomy

Zwycięskie drużyny otrzymują nagrody książkowe

Nauczyciele przygotowujący uczniów do konkursu otrzymują podziękowania

 

Wszystkim uczestnikom życzymy sukcesów !

7 czerwca 2011

 Hej! Czy ściąganie jest ok?

 

    

            Piszę ten artykuł oczywiście z myślą nie tylko o gimnazjalistach, gdyż problem dotyczy wszystkich uczniów i to w każdym wieku. Zacznijmy jednak od krótkiego przypomnienia: ściągawka jest to swoista pomoc naukowa, najczęściej w postaci małej karteczki zapisanej drobnym druczkiem. Zawiera najczęściej symbole matematyczne lub chemiczne, ale oczywiście nie tylko. Ściągawki bywają zrobione niedbale, na małych często niechlujnych kawałkach papieru, ale można też spotkać prawdziwe dzieła sztuki – wykonane z ogromną starannością i dbałością o formę i szatę graficzną. Patrząc na ten małe dzieła sztuki, zastanawiam się czasem, czy nie warto by stworzyć muzeum ściąg lub co najmniej wystawy… Ściągawki – i te byle jakie i te dopracowane  - znajdują się na ogół w piórnikach, rękawach uczniowskich bluz lub w kilku innych miejscach, których raczej nie powinnam zdradzać. Wszystko zależy od pomysłowości. Jaki jest ich cel? Wiadomo – te mini karteczki ratują nas w wielu sytuacjach, pomagając w uzyskaniu wyższych ocen. Wszystko jasne, więc o czym tak naprawdę jest ten artykuł? Chodzi o zastanowienie się nad istotą zjawiska, jakim jest ściąganie… A to zagadnienie nie jest już tak proste.

            Podczas teoretycznych rozmyślań nasuwa się mnóstwo pytań i wątpliwości, które nie pojawiają się w naszych głowach na co dzień, gdy bez większego zastanowienia robimy ściągę, a potem wyciągamy ja na sprawdzianie. Aby uporządkować natłok myśli, zadałam kilka pytań jednemu z naszych pedagogów – Pani Aleksandrze Moroziewicz – nauczycielowi hiszpańskiego.

O: Co Pani myśli o ściągawkach?

A.M.: Moja polonistka zawsze powtarzała, że ściągawki są ok. Jednak, kiedy był sprawdzian, musiały zostać w domu. Miały służyć po prostu nauce i powtórzeniu materiału. To naprawdę niezły sposób.

O: A czy ściągała Pani kiedyś?

A.M.: Oj…<śmiech> parę razy się zdarzyło, ale wierz mi, nie czułam się z tym dobrze…

O.: Czy to prawda, że nauczyciel korzysta z konspektów? Przecież to też rodzaj ściągawki!

A.M.: Można powiedzieć, że konspekt jest pomocą dla nauczyciela, ale nie ma w tym nic złego. To po prostu element warsztatu pracy. Problem byłby wtedy, gdyby nauczyciel nie umiał

przeprowadzić lekcji bez takiego konspektu, a takie sytuacje chyba się nie zdarzają.

O.: Jeszcze jedno pytanie: Czy jako nauczyciel potępia Pani ściąganie?

A.M.: Uważam, że każdy sprawdzian, czy nawet kartkówka mają na celu zdiagnozowanie postępów ucznia. Mają dostarczać informacji dla samego ucznia i jego nauczyciela na temat tego, co już zostało zrobione, a nad czym należy jeszcze pracować. Bez takiej rzetelnej informacji oszukujemy sami siebie. W końcu przecież nie uczymy się dla ocen… tak przynajmniej powinno być.

            Po rozmowie z przedstawicielami ciała pedagogicznego zadałam kilka podobnych pytań moim kolegom z klasy – Dominikowi i Kajtkowi. Zgodnie stwierdzili, że ściągawki są nieodzowne w sytuacjach awaryjnych. Nie zawsze przecież zdążymy nauczyć się wszystkiego, a szkoda zmarnować sobie oceny z powodu jednego nieprzygotowania do sprawdzianu.

            A co na ten temat największa ściągawka świata – INTERNET? Poczytajmy:

Na uniwersytecie w Sofii - najstarszej bułgarskiej wyższej uczelni - powstaje muzeum... ściągawek - informuje dziennik "Nowinar". Na pomysł wpadł dziekan wydziału historycznego uczelni, prof. Iwan Iłczew, kiedy na tegorocznych egzaminach wstępnych na historię złapano aż 27 ściągających. W dalszym ciągu najbardziej rozpowszechniona jest ściągawka papierowa, zwana po bułgarsku "pisztow" (pistolet) - długi, zwinięty w harmonijkę wąski kawałek papieru. "Nigdy nie potrafiłem zrozumieć, jak można odczytywać tak drobne literki, którymi napisane są klasyczne ściągawki i ile czasu trzeba, żeby je przygotować" - mówi profesor. W ciągu długoletniej pracy na uniwersytecie prof. Iłczew widział już ściągawki w pończochach, przywiązane gumką kartki, które same wracają do kieszeni, długie teksty napisane na rękach, kartki z najdziwniejszymi kodami, których opanowanie jest trudniejsze od nauczenia się danego przedmiotu. Wraz z postępem techniki, w ostatnich latach do ściągania zaczęto masowo stosować telefony komórkowe i MP3, chociaż jeszcze w latach 70. dokonywano prób dyktowania z pobliskich pomieszczeń - przypomina dziekan. Uważa on, że komórki wykorzystywane podczas nieuczciwego procederu powinny być konfiskowane. W tym roku egzaminatorzy spotkali się z dwiema jednakowo brzmiącymi pracami. Zainteresowanie nimi wzbudziło użyte w obydwu nietypowe słowo. Autorów nie złapano na gorącym uczynku, a uznane za nieważne obydwa opracowania trafią do muzeum.

No proszę, czyli to zjawisko międzynarodowe…  Problem pozostaje więc otwarty… Trudno bowiem jednoznacznie osądzić to zjawisko. Co na przykład z rzeczami, które musimy zaliczyć, a które na pewno nigdy nam się nie przydadzą? Czy nie szkoda energii na ich pamięciowe opanowanie? Ale z drugiej strony, skąd tak naprawdę możemy teraz wiedzieć, jaka wiedza przyda się nam w życiu? A i pamięć należy ćwiczyć, bo -  jak mówi moja polonistka – organ nieużywany ulega degradacji… Pomyślcie o tym podczas robienia następnej ściągawki…

Muszę kończyć, bo wybieram się do lekarza. Hmm, mam nadzieję, że nie ściągał na studiach medycznych…

 

Ola Kwiecień

Jestem jeszcze, a może trzeba powiedzieć: będę już tylko kilkanaście dni, uczniem         klasy 3 ,,a" Gimnazjum nr 2 im. Komisji Edukacji Narodowej w Lublinie - rocznik 2007-2010.
25 czerwca pożegnam się wspólnie z koleżankami i kolegami z murami ,,Dwójki".
Jak ten czas pędzi… To już koniec gimnazjum! Trzy lata przeminęło bezpowrotnie jak błyskawica. Nie uważam tych chwil i radosnych, i czasami trudnych za stracone.             Wręcz przeciwnie. Lata spędzone wspólnie z nauczycielami i wpajanie przez nich wiedzy do naszych często "ospałych" głów wyszło nam, mam nadzieję, na dobre.
Ten mimo wszystko beztroski czas na pewno zapadnie na długo w naszej pamięci. Mówi się trudno, czas płynie i musimy opuścić ,,Dwójkę" i iść dalej do nowego, nieznanego nam liceum czy technikum. Rozejdziemy się w różne strony, ale tak jak w słowach hymnu Gim.2 postaramy się uczyć, bo ,,(...) Wciąż jesteśmy jeszcze młodzi, by nie wypaść w życiu źle".
            Słowa podziękowania składam Dyrekcji i wszystkim Nauczycielom,                              a w szczególności mojej Pani Wychowawczyni - Beacie Karwowskiej za trud włożony          w nasze wychowanie przez te trzy lata.
Zawsze, ze szczególnym wzruszeniem wspominać będę wszystkich moich współtowarzyszy ,,szkolnej doli i niedoli". Dziękuję Wam, koleżanki i koledzy, za wspólnie spędzone dni,        a słowa refrenu hymnu niech będą naszym wspólnym podziękowaniem !
,, Dwójka kształci, wychowuje,
Uczy także życia nas.
Dziś mówimy jej dziękuję
Za ten poświęcony czas."

                                                                                              Wojtek Krzyżanowski

Bardzo się ucieszyłam, widząc, że na stronie „Dwójki” znajduje się miejsce na gimnazjalne wspomnienia. Pomyślałam, że warto sięgnąć pamięcią do chwil spędzonych      w tej szkole, bo były one naprawdę miłe. Należę do pierwszego rocznika – tego eksperymentalnego, od którego rozpoczynało się funkcjonowanie nowego typu szkół, jakim były gimnazja. Pamiętam do dziś pierwsze chwile na Lwowskiej. Obawiałam się, że jako spokojna osoba zginę w tłumie. A jednak szybko znalazłam przyjaciół. Atmosfera była naprawdę dobra, a przyczynili się do tego nie tylko moi rówieśnicy, ale i nauczyciele. Nie zdarzyło mi się, aby któryś z nich zawiódł mnie w jakiś sposób, czy odmówił pomocy.

Najlepsze wspomnienia wiążą się jednak z wycieczkami i szkolnymi dyskotekami. Zawsze czekaliśmy na nie niecierpliwie i prawie zawsze nauczyciele dawali się namówić na przedłużenie zabawy.

            Serdecznie pozdrawiam wszystkich nauczycieli „Dwójki”, a młodszym kolegom życzę, by w przyszłości równie dobrze jak ja wspominali ten okres życia.

 

                                                                                                                      Anka S.

Gimnazjum nr 2 im. Komisji Edukacji Narodowej w Lublinie czynnie włącza się do działań promujących Lublin jako kandydata do miana EUROPEJSKIEJ STOLICY KULTURY. Jednym z pomysłów „Dwójki” jest zachęcenie uczniów do nowego spojrzenia na nasze miasto – jego kulturę, historię, życie codzienne, a także możliwości. Mamy nadzieję, że konkurs, który chcemy Państwu zaproponować, stanie się pretekstem do ciekawych działań i przyczyni się do lepszego poznania Lublina. Liczymy również na to, że będzie on okazją do zaprezentowania szerszemu gronu pomysłowości i wrażliwości Państwa uczniów.

 

Zapraszamy do udziału w konkursie uczniów klas V i VI szkół podstawowych

 

MOJE MIASTO CZYLI LITERACKIE I PLASTYCZNE KADRY LUBLINA

 

REGULAMIN

1. Cele konkursu:

 - Propagowanie idei: Lublin

– Europejska Stolica Kultury (kandydat).

- Lepsze poznanie rodzinnego miasta, a zwłaszcza kultury i historii oraz osób z nim związanych.

- Zachęcenie do tworzenia ciekawych tekstów i dzieł plastycznych zainspirowanych Lublinem.

- Przygotowanie do aktywnego uczestnictwa w życiu społecznym i kulturalnym naszego miasta.

- Podnoszenie umiejętności literackich i plastycznych.

- Rozbudzanie ciekawości poznawczej oraz wyobraźni.

- Wspieranie uczniowskich talentów i zaprezentowanie dokonań koleżanek i kolegów nauczycieli.

2. Organizatorzy: Gimnazjum nr 2 im. KEN w Lublinie Małgorzata Brzozowiec – polonista, Ewa Borkowska – plastyk, Renata Śniadecka-Mandryk – bibliotekarz

3. Adresaci konkursu: Uczniowie klas V i VI szkół podstawowych. Prace mogą mieć charakter indywidualny i zespołowy (jeden zespół może liczyć maksymalnie 3 uczniów). Nie ma ograniczeń co do ilości prac zgłoszonych przez szkołę.

4. Zasady uczestnictwa w konkursie: Uczniowie mogą zgłaszać prace w dwóch kategoriach: I KATEGORIA LITERACKA II KATEGORIA PLASTYCZNA Tematyka prac powinna dotyczyć Lublina. Punktem wyjścia może być chociażby interesujące wydarzenie z przeszłości lub czasów współczesnych, postać związana z naszym miastem, wybrany zabytek, miejsce... W kategorii literackiej uczestnik może wykorzystać dowolną formę literacką, na przykład opowiadanie, reportaż, artykuł publicystyczny, zaś w kategorii plastycznej posłużyć się dowolną techniką.

5. Kryteria oceny prac:

- Atrakcyjność i oryginalność w realizacji tematu.

- Twórcze podejście do opisywanych wydarzeń, postaci historycznych lub miejsc związanych z Lublinem.

- Ponadto w:

            • kategorii literackiej

                           - poprawność językowa, ortograficzna i interpunkcyjna tekstu;

                           - dobór oraz realizacja formy wypowiedzi;

            • kategorii plastycznej

                     - ciekawe przedstawienie wybranego obiektu,

                     - dobór odpowiedniej techniki,

                     - poprawność kompozycji.

6. Terminarz konkursowy:

- Konkurs ma charakter jednoetapowy.

- Prace literackie, liczące nie więcej niż 3 strony A 4, przepisane na komputerze (wraz z opisaną płytą lub dyskietką) oraz prace plastyczne formatu A3 – A1 należy przesyłać do 20 maja 2009r. na adres organizatorów: Gimnazjum nr 2 ul. Lwowska 11 20 - 128 Lublin z dopiskiem Konkurs MOJE MIASTO CZYLI LITERACKIE I PLASTYCZNE KADRY LUBLINA

- Do pracy należy dołączyć wypełnioną ankietę, której formularz dołączamy do informacji konkursowej. (dostępne również na str. internetowej www.gimnazjum2.lublin.pl - Rozstrzygnięcie konkursu i rozdanie nagród odbędzie się na początku czerwca 2009 r., o czym laureaci zostaną poinformowani telefonicznie.

7. Prace nieopisane imieniem, nazwiskiem, adresem szkoły nie będą zakwalifikowane.

8. Informujemy, że nie zwracamy prac konkursowych oraz nie udostępniamy ich do wglądu.

9. Jednocześnie organizatorzy konkursu zastrzegają sobie prawo do opublikowania prac konkursowych w prasie metodycznej lub na stronie internetowej Gimnazjum nr 2 w Lublinie z zaznaczeniem autora, szkoły i nauczyciela prowadzącego.

10. Konkurs wyłoni po 3 finalistów w dwóch kategoriach - literackiej i plastycznej. Serdecznie zapraszamy do udziału w naszym przedsięwzięciu! Mamy nadzieję, że realizacja postawionego przed Państwem zadania stanie się dla wszystkich uczestników źródłem autentycznej radości i satysfakcji.

 

Serdecznie zapraszamy do udziału w naszym przedsięwzięciu!

 

Mamy nadzieję, że realizacja postawionego przed Państwem zadania stanie się

 

dla wszystkich uczestników źródłem autentycznej radości i satysfakcji 
 
 

BAL GIMNAZJALNY ROCZNIKA 2008/2009

 

Edukacja trzecioklasistów w naszej szkole niedługo się zakończy. Wszyscy z trwogą myśl o zbliżającym się egzaminie gimnazjalnym. A jednak jest coś, co budzi uśmiech na twarzach wszystkich uczniów. To oczywiście bal gimnazjalny.

 

 

BAL GIMNAZJALNY JEST RAZ W ŻYCIU

 

 

Przed balem

 

         Nauczyciele, Rada Rodziców, a głównie my - uczniowie chcieliśmy, aby lata spędzone w szkole zostały uwieńczone uroczystym balem. Termin zabawy ustalono na 21 lutego. Organizacją imprezy zajęli się przedstawiciele rodziców. Poszczególnym osobom przydzielono do realizacji konkretne zadania. Ustalono odpowiedzialnych za dyżur przy drzwiach wejściowych, szatni oraz organizację posiłku. Z ciekawością śledziliśmy poczynania rodziców. Czasem podpowiadaliśmy, czasem żądaliśmy i oczywiście prosiliśmy, by rodzice zechcieli uwzględnić nasze pomysły. Czuliśmy się współodpowiedzialni za ten pierwszy ważny dla nas dzień. W przeddzień imprezy zabraliśmy się do przygotowywania sali gimnastycznej: pompowaliśmy balony, wieszaliśmy je, ustawialiśmy ławki i krzesła. Kiedy wszystko było dopięte na ostatni guzik, mogliśmy spokojnie wrócić do domu                 i pomyśleć o sobie.

 

 

Poloneza czas zacząć…..

 

20 Września w piątek wyjeżdżamy linią nr 57 na turniej

ćwierćfinałowy Donalda Tuska

na boisku typu orlik przy ul. Rycerskiej. Przeciskamy się przez zatłoczone miasto po godzinie jazdy. Docieramy na g. 15 i rozpoczynamy turniej przy dużo mocniejszej obsadzie niż pare dni wcześniej. Cel jest jasny wygrać i w dobrych humorach wrócić do domu. Występujemy w mocnym składzie Eryk Pętlewski, Adrian Lemiech, Jakub i Szymon Szczygielscy, Norbert Barszczuk, Karol Rymarczyk, Dominik Cichalewski, Hubert Szwed, Daniel Wójtowicz trener Radosław Kuna. W pierwszym meczu spotykamy się z Gimnazjum które wygrało turniej przy ul. Grabskiego wygrywamy mecz bardzo pewnie 6-0. W drugim meczu spotykamy się z drużyną z ul. Królowej Jadwigi po ciężkim meczu wygrywamy 4-2 i stajemy się zdecydowanym faworytem do zwycięstwa. W ostatnim meczu spotykamy się z drużyną z ul. Rycerskiej gospodarze nie chcieli tanio sprzedawać skóry i po emocjonującym meczu remisujemy 2-2 co wystarcza nam do zwycięstwa w całym turnieju i z uśmiechami na twarzach wracamy do domu. Awansowaliśmy do turnieju półfinałowego który odbędzie się w Świdniku.

  

 

MOJA „DWÓJKA”


Jestem uczennicą klasy III „A” Gimnazjum nr 2 w Lublinie. Niedługo pożegnam się z murami tej szkoły. Zbliżający się koniec edukacji gimnazjalnej zachęca do wspomnień. Wydaje się, że tak niedawno, z niepewnością, przekraczałam próg nowej szkoły. A tu już mijają trzy lata. Był to czas wytężonej pracy, która nie zawsze przekładała się na super oceny. Niestety, nic za darmo. Jeżeli chce się coś osiągnąć, trzeba wykazać się wytrwałością i samozaparciem. Te cechy zawsze rozwijała we mnie moja mama, ale także moi nauczyciele. Oprócz przekazywania wiedzy i praktycznych umiejętności, uczyli jak żyć i radzić sobie w trudnych sytuacjach. Byli otwarci, zawsze potrafili wysłuchać, starali się rozwiązać każdy problem. Dzięki temu wiele się nauczyłam. Mogłam rozwijać również moje zainteresowania. W szkole odbywają się zajęcia sportowe oraz liczne koła zainteresowań, przygotowujące do olimpiad przedmiotowych i konkursów. Najbardziej lubiłam konkursy z biologii i plastyki. Dzięki konsultacjom z Panią Beatą Karwowską – nauczycielką biologii, zdobyłam pierwsze miejsce w kategorii szkół gimnazjalnych oraz tytuł laureata etapu okręgowego XXII edycji konkursu pod hasłem „Mój las”.

Szczególnie ciepło myśleć będę o wolontariacie, w którym podejmowałam różne działania na rzecz Hospicjum im. Małego Księcia w Lublinie. Wspólnie z koleżankami i kolegami ze szkoły brałam udział w akcjach zbiórki funduszy i produktów żywnościowych, pomagałam w wysyłaniu podziękowań dla dobroczyńców placówki, byłam na otwarciu nowego domu hospicjum, organizowałam kiermasze świąteczne, z których dochód zasilał konto hospicjum. Zawsze podziwiałam Panią Elżbietę Kutyłę, która sprawuje pieczę nad grupą wolontariuszy gimnazjum. Udzielało nam się jej zaangażowanie, dobre serce i poczucie humoru.

Szkoła to jednak nie tylko nauka. W czasie tych trzech lat zorganizowaliśmy wiele uroczystości rocznicowych, dni otwartych, przedstawień, wyjść do kina i do lubelskich muzeów. Jednak najważniejszą imprezą dla mnie, a z pewnością dla moich rówieśników także, był bal gimnazjalny.

Zawsze ze wzruszeniem wspominać będę wszystkich nauczycieli, koleżanki i kolegów. Jestem pewna, że trud pedagogów i moja ciężka praca zaowocują w przyszłości.


Kasia Filip


Hard N Heavy

 

Muzyka towarzyszyła ludziom praktycznie od zawsze, umilała czas pozwalała się zrelaksować. W moim przypadku nie jest to tylko włączenie radia podczas odrabiania lekcji, poświęcam jej praktycznie każdą wolną chwilę. Spotkanie z muzyką zaczęłam w szóstej klasie, gdy w telewizji usłyszałam pewna piosenkę, potem moje hobby rozwijało się w  nadzwyczajnym tempie .O dziwo, zaczęły mnie interesować prekursorzy heavy metalu : Motley Crue, Iron Maiden, Megadeth, Alice Cooper, Nirvana. Powoli przerzucałam się z  rocka alternatywnego na cięższe brzmienia , chociaż  z początku nie było łatwo. Niektóre kawałki były za mocne w innych wokal nie taki, więc musiałam się wsłuchać i zastanowić .Po głębszym rozpoznaniu można było się zakochać w utworach, które z początku wydawały się zwykłym „łomotem”. Obecnie „siła” muzyki wcale mi nie przeszkadza, słucham Symfonicznego Black Metalu, Doom Metalu, Gotyk Metalu... a nawet  Dark Ambientu. Niewtajemniczeni rzadko słyszą różnicę pomiędzy tymi gatunkami. Takie fascynacje muzyczne dostarczają silnych doznań, teksty są inteligentne, nie dotyczą tylko miłości. Zespoły te wybrały nietypowy image. Są barwne, czerń też może być barwna, i ekscentryczne. Wszystkie ich koncerty przypominają spektakle, muzycy ścigają się w efektach specjalnych, Tommy Lee z Motley Crue gra do góry nogami, zawieszony w wielkiej klatce obracającej się u sufitu. Można powiedzieć, że  heavy-metalowcy są eksperymentatorami poszukującymi nowych środków wyrazu. Apocalyptica wprowadziła zaskakujący klasyczny instrument: wiolonczele o pięknym niskim brzmieniu. Trzy wiolonczele grające Metallicę zaskakują. Inni np. czeski black-metalowy Ador Dorath wykorzystuje sopran w połączeniu z growlem. Ekscentryczne stroje, skóry, efekty to tylko dodatek w sumie mało  znaczący, liczy się muzyka.

 

 

 

Escape The Fate                                                       Apocalyptica

Cradle Of Filth

Żegnamy  Cię,  Panie  Prezydencie !    

 

          18 kwietnia 2010 roku - Kraków, tłum ludzi, smutne twarze, łzy, rozpacz, cisza, słychać tylko szuranie butów i ciche szepty. Wszyscy podążają w kierunku Starego Miasta w Krakowie. Wiem, że nie będę mogła być blisko Kościoła Mariackiego, ale wiem także, że w wielu miejscach w Krakowie będą rozmieszczone telebimy.   

         Ważne jest, że jestem w Krakowie, że mogę uczestniczyć w pożegnaniu Wielkiego Polaka - Prezydenta Polski i jego Małżonki Marii Kaczyńskiej - kobiety o ogromnym sercu, mającej zawsze czas, aby nieść pomoc potrzebującym.   

         Dzień tej strasznej tragedii w Smoleńsku jest nie do zapomnienia. Był to dla mnie ogromny szok, czułam się tak samo, jakbym utraciła najbliższą mi osobę.    

         Idę dalej w kierunku Starego Miasta, nie umiem o niczym innym myśleć, nie czuję zmęczenia, rozmyślam o córce Pana Prezydenta. Doskonale wiem, jak musi być jej trudno-ona przecież straciła obydwoje Rodziców, ja straciłam ojca i doskonale wiem, jak to strasznie boli.    

        Ciągle stawiam sobie pytania: dlaczego, dlaczego tak potoczyło się to wszystko, czy musiało dojść do tej tragedii. Nie znajduję odpowiedzi, wiem jednak na pewno, że nie wolno mi o tej katastrofie zapomnieć, tak jak nie wolno mi zapomnieć o ósmym kwietnia 2005r, kiedy żegnaliśmy Jana Pawła II - wielkiego Polaka, patriotę, człowieka, którego pokochał cały świat.   

        Mam nadzieję, że nie tylko Polacy nie zapomną tych dat i tych tragedii, ale także nie zapomni o nich historia.  

Cześć Ich pamięci!

" Jestem absolwentką Gimanzjum nr.2 w Lublinie. Często wspominam swoje lata spedzone tam. To w murach tej szkoły przeżywałam najpiękniejsze lata życia. Czas nauki, wytężonej pracy, ale również czas spędzony ze wspaniałymi ludzmi- nauczycielami. To oni przekazywali nam wiedzę, wartości moralne i budowali w nas wytrwałość i ambicję potrzebną do osiągnięcia sukcesu.Dziś jestem w klasie maturalnej w I Liceum Ogólnokształcącym im. St.Staszica w Lublinie. Wspaniały wybór renomowanego liceum i mozliwość dostania sie do niego zawdzięczam ludziom, którzy przez 3 lata wychowywali nas i wytrwale dązyli do przekazania niezbędnej wiedzy potrzebnej w szkołach ponadgimnazjalnych. Liczne konkursy i olimpady rozwijały nasze zdolności i talenty, a organizowane przez wychowawców wycieczki i dyskoteki integrowały klasy. Ze szczególna sympatią wspominam Maraton Mitologiczny, który pozwolił nam bliżej poznać greckich bogów, oraz wieloktotne wystepy koła dramatycznego Pegazik, prowadzonego przez Panią Witkowską. To w gimnazjum najlepiej rozwijaliśmy swoje zainteresowania na różnych płaszczyznach. Oprócz zajęć dla humanistów odbywały się zawody sportowe, olimpiady matematyczne, biologiczne, czy fizyczne. Nasze umiejetności z języków obcych poszerzaliśmy przez konkursy recytatorskie wierszy angielskich, olimpiady wiedzy o Niemczech, czy w spotkaniach z ciekawymi ludzmi z innych krajów. Przy licznych uroczystościach przez interesujace akademie i przedstawienia uczyliśmy sie patriotyzmu. Ze wzruszeniem wspominam nauczycieli: wychowawczynie Panią M.Witkowską,J.Góre, E.Kutyłe, M.Mierzwińską, R.Mandryk, L.Mączke,D.Sałage, T.Stróżak, A.Sobowiec, E.Kalinowską, B.Karwowska, E.Borkowską, B.Konopko, E.Pomoraską i innych ktorych tu nie wymieniłam. Wiem, że wiedza wpajana nam i trudy ich cięzkiej pracy procentuja w przyszłości.Oprócz mnie troje mojego rodzeństwa jest również absolwentami tego gimnazjum, a są dziś wszyscy na wymarzonych kierunkach studiów na renomowanych Uniwersytetach. Myślę, że w tej szkole buduje sie podstawy do realizacji naszych planów na przyszłość i spełnia sie marzenia."

 

 

Kornelia Pielak

Absolwentka 2005r.

DZIENNIKARZE „DWÓJKI” PODCZAS DNIA OTWARTYCH DRZWI

 

            Podczas Dnia Otwartych Drzwi gościliśmy w naszej pracowni koleżanki i kolegów z klas VI Szkół Podstawowych nr 23, 10, 4, 11, 44, 25, 27.

Osiągnięcia młodych dziennikarzy „Dwójki” zaprezentowali Artur Zieliński i Patryk Żołnierzak z klasy III d.

Mówili oni również o działalności szkolnego koła dziennikarskiego - o sposobach pracy uczniów, corocznych warsztatach w Radiu Lublin, spotkaniach z ciekawymi ludźmi i udziale w różnorodnych imprezach kulturalnych.

Przypomnieliśmy również o organizowanym przez nas konkursie skierowanym do uczniów klas V i VI pt. MOJE MIASTO – CZYLI LITERACKIE I PLASTYCZNE KADRY LUBLINA.

 

Wszystkich zainteresowanych pracą dziennikarza

zapraszamy w przyszłym roku do klasy kulturalno – dziennikarskiej!!!

 

 

 

 

 

 

 

Co to jest klasa dwujęzyczna?

 


Klasa dwujęzyczna to klasa, w której uczymy się języka angielskiego przez sześć godzin w tygodniu, a nauczanie trzech przedmiotów (w naszej szkole są to biologia, fizyka i chemia ) odbywa się częściowo po polsku, a częściowo po angielsku. Naszym celem jest zapewnienie uczniom możliwości opanowania języka angielskiego na wysokim poziomie z bogatym słownictwem z różnych dziedzin. Nie rezygnujemy przy tym z wysokiego poziomu kształcenia ogólnego, umożliwiającego naszym absolwentom napisanie egzaminu gimnazjalnego.
 

Jak dostać się do klasy dwujęzycznej?



Właśnie kończysz szkołę podstawową i masz zdolności językowe? Jesteś ambitny i chciałbyś uczęszczać do dobrej szkoły? Przyjdź na test predyspozycji językowych i sprawdź się! Jeśli masz predyspozycje językowe oraz zamiłowanie do nauki języka angielskiego to ta klasa jest z pewnością dla Ciebie
  1. Zasady rekrutacji; Aby zostać przyjętym do klasy dwujęzycznej, powinieneś:
    • Mieć ocenę przynajmniej dobrą z języka angielskiego;
    • Wykazać się co najmniej dobrym zachowaniem;
    • Wykazywać zainteresowanie językiem angielskim oraz kulturą krajów anglojęzycznych;
    • Uzyskać pozytywny wynik z testu predyspozycji językowych;
    • Być otwartym na kontakty z obcokrajowcami w języku angielskim;
    • Chętnie nawiązywać przyjaźnie z rówieśnikami z zagranicy.
  2. Oferujemy
    • Intensywną naukę j. angielskiego - w pierwszej klasie w wymiarze sześciu godzin tygodniowo;
    • Wprowadzanie od drugiej klasy podstawowego słownictwa specjalistycznego z takich przedmiotów, jak biologia, fizyka, chemia;
    • Ścisłą współpracę z wydawnictwami językowymi oraz biblioteką British Council;
    • Udział w projektach multimedialnych i innych projektach krajowych i europejskich;
    • Wykwalifikowaną kadrę pedagogiczną posiadającą przygotowanie do nauczania w klasie dwujęzycznej (z przedmiotów: biologia, fizyka, chemia);
    • Nowatorskie metody i atrakcyjne formy nauczania j. angielskiego;
    • Bezpłatne podręczniki do nauki języka angielskiego;
    • Przyjazną i miłą atmosferę podczas zajęć;
    • Bezpłatne zajęcia pozalekcyjne służące poszerzeniu zainteresowań uczniów;
  3. Zasadą nauczania dwujęzycznego jest realizacja polskiego programu kształcenia w wersji dwujęzycznej, co oznacza, że uczeń przyswaja i użytkuje tę samą wiedzę w dwóch językach.
  4. Korzyści z nauki w klasie dwujęzycznej
    • Po zakończeniu nauki w klasie dwujęzycznej uczeń będzie miał możliwość kontynuacji i dalszego rozwoju w szkołach ponadgimnazjalnych w Lublinie;
    • Nauka języka angielskiego w takiej formie stwarza ogromne szanse w dalszym życiu - nasi absolwenci będą mieli szansę, by stać się specjalistami w różnorodnych dziedzinach biegle władającymi językiem angielskim;
    • Profesjonalizm nauczycieli i poziom nauczania zapewnia efektywne przygotowanie do konkursów językowych oraz egzaminów z języka angielskiego;
    • Zdobyta wiedza i umiejętności staną się w przyszłości atutem podczas po¬szukiwania atrakcyjnej pracy.

W dniu 20 maja 2009 roku, o godzinie 9.40, w bibliotece odbędzie się II etap konkursu "Lublin miasto Unii".

Serdecznie zapraszamy.Smile

Mamy się czym pochwalić!

 

 


DWÓJKA” - JAKO JEDYNA SZKOŁA Z LUBLINA -

 

- OTRZYMAŁA WYRÓŻNIENIE W TEGOROCZNYM

 

KONKURSIE PAPIESKIM

 

ŻYŁ DLA NAS – ŻYJE Z NAMI”


W tym roku nasza szkoła po raz pierwszy brała udział w „KONKURSIE PAPIESKIM”. Choć należy on do konkursów kuratoryjnych, ma jednak zupełnie inny charakter. Biorący w nim udział muszą zaplanować, zrealizować, a także odpowiednio udokumentować przedsięwzięcie (w formie projektu, programu lub innego typu działań) dotyczące wdrażania w życie przesłania Jana Pawła II.

Społeczność naszego gimnazjum podjęła decyzję, że warto podzielić się przy tej okazji doświadczeniami wynikającymi z pracy w wolontariacie. Tak też się stało. Na projekt zaprezentowany przez „Dwójkę” złożyły się teksty literackie, zdjęcia, przykładowe scenariusze imprez, artykuły szkolnego koła dziennikarskiego, prace plastyczne. Wszystkie te materiały stały się sugestywną ilustracją działań na rzecz potrzebujących. Wyróżnienie, które zdobyliśmy, świadczy o tym, że jury doceniło nasz wkład pracy, a przede wszystkim otwarcie na drugiego człowieka.

Przy realizacji projektu pracowała niemal cała szkoła. Całość koordynowały Panie: Małgorzata Brzozowiec, Elżbieta Kutyła i Ewa Borkowska.


Serdecznie gratulujemy!

Konkurs Przedmiotowy z Biologii
 
 
Dnia 29 maja 2009 r. na KUL-u odbyło się podsumowanie konkursów przedmiotowych organizowane przez Lubelskiego Kuratora Oświaty.
Nasza uczennica Aneta Koręba z klasy 3a uzyskała tytuł laureata konkursu przedmiotowego z Biologii, uzyskując najwyższą liczbę punktów w województwie. Uczennicę przygotowywała p. Beata Karwowska.
 
 

SUKCES NASZEJ UCZENNICY

AGNIESZKI GAPONIK!!!

 

II MIEJSCE

w

III WOJEWÓDZKIM KONKURSIE NA REPORTAŻ

DLA MŁODZIEŻY SZKOLNEJ

ZAWÓD: REPORTER

 

 

            Konkurs objęli patronatem: Lubelski Kurator Oświaty, Starosta Lubartowski, „Gazeta Wyborcza” w Lublinie. Agnieszka Gaponik z III d napisała reportaż o tematyce społecznej pod kierunkiem pani Małgorzaty Brzozowiec – opiekuna SZKOLNEGO KOŁA DZIENNIKARSKIEGO.

 

            Oto jak nagrodzona młoda dziennikarka z „Dwójki” opowiada o uroczystości wręczenia nagród:

Rozdanie nagród odbyło się 11 grudnia 2009 roku w Lubartowie, pomysłodawcą konkursu był bowiem Powiatowy Młodzieżowy Dom Kultury w Lubartowie. Już na miejscu dowiedziałam się, że komisja miała do sprawdzenia 132 prace – w czym 46 fotoreportaży. Impreza została uroczyście otwarta przez Starostę Lubartowa. W krótkim przemówieniu opisał on rolę mediów we współczesnym świecie. Szczególnie zapadło mi w pamięć zdanie: „Zawód reportera stanowi nie czwartą, lecz pierwszą władzę”. Nie obeszło się bez podziękowań skierowanych do nauczycieli – to oni byli przecież w każdej ze szkół inicjatorami całego przedsięwzięcia. Po wystąpieniu Pana Starosty głos zabrała Pani Dyrektor MIEDZYZIEMIA, w którym odbywała się cała impreza. Poznaliśmy też osoby, bez których konkurs nie mógłby się odbyć. Następnie obejrzeliśmy film ukazujący (w nieco ironiczny sposób) potrzebę zdobywania wiedzy na przykładzie ludzi średniowiecza. Po projekcji nastąpiło odczytania protokołu i uroczyste wręczenie nagród przez Redaktora Naczelnego „Echa Lubartów”. Nie obyło się bez pamiątkowego zdjęcia.

 

Konkurs wiedzy o Chopinie!

 

 

Biblioteka ogłasza konkurs na temat życia i twórczości Fryderyka Chopina. Konkurs jest organizowany w związku z obchodami Roku 2010 jako Chopinowskiego oraz realizowanym przez szkołę międzyszkolnym projektem  (we współpracy z Gimnazjum nr 5) „Moje serce jest muzyką”.

Wszystkich chętnych zapraszamy do wypełnienia testu wiedzy o Chopinie. Jest on do pobrania u pań bibliotekarek lub ze strony internetowej. Rozwiązane testy należy składać do 26.03.2010 do biblioteki szkolnej.

 

 Pytania dostępne tutaj

 

KONKURS RECYTATORSKI Z JEZYKA ANGIELSKIEGO LOVE POEMS

 

Dnia 11.02. 2010 odbył się w naszej szkole konkurs recytatorski poezji miłosnej w języku angielskim Love Poems. Uczestnicy prezentowali utwory o tematyce miłosnej w jezyku angielskim. Jury oceniło prezentacje uczestników uwzględniając zgodność tematyczną, wymowę, interpretację oraz ogólne wrażenie. A oto nasi laureaci:

 

I miejsce Arleta Śledziewska (klasa IIID)

 

II miejsce Weronika Zabłocka (klasa IIA)

 

III miejsce Anna Garbowska (klasa IIC)

 

oraz Kinga Prochenka ( klasa IIIC)

 

Nagrodę publiczności otrzymała Weronika Zabłocka.

 

Wyróżnieni uczniowie otrzymali dyplomy oraz nagrody ufundowane przez wydawnictwo Longman. Gratulujemy i dziękujemy wszystkim uczestnikom za udział w konkursie!!!

 

 

Regulamin Konkursu Fotograficznego "Lubelskie pejzaże"

 

Przedmiotem fotografii powinny być krajobrazy, zabytki i urokliwe miejsca Lublina.

1. Organizatorem konkursu jest biblioteka Gimnazjum nr 2, im. Komisji Edukacji Narodowej w Lublinie.

2. Konkurs jest otwarty dla wszystkich fotografujących uczniów naszej szkoły.

3. Celem konkursu jest popularyzacja piękna lubelskich krajobrazów, miejsc pamięci narodowej, a także zachęcenie uczniów do twórczości własnej                i rozwijania zainteresowań fotografią, historią, przyrodą, kulturą i architekturą naszego miasta.

4. Każdy z autorów może dostarczyć do biblioteki do 5 fotografii.

5. Technika wykonania prac jest dowolna.

6. Prace należy przynosić do biblioteki.

7. Prace w formacie JPG o wymiarach min 1200x1600 pikseli i należy nagrać          na płytę CD oraz wywołać w formacie 15.

8. Fotografie, na których będą się znajdować wulgaryzmy, treści nieprzyzwoite będą dyskwalifikowane.

9. Zdjęcia mają być opisane: imię i nazwisko, klasa, komentarz do zdjęcia, nazwę fotografowanego obiektu, miejsce i data dokonania zdjęcia.

10. Zdjęcia będą publikowane na stronie internetowej szkoły.

11. Zdjęcia należy dostarczać od 04.01.2010 do 12.02.2010. Rozstrzygnięcie konkursu nastąpi 05.03.2010r.

12. Oceny zdjęć dokona jury powołane przez organizatora. Decyzje jury są ostateczne.

13. Ocenie podlega jakość wykonanych zdjęć, pomysłowość, zgodność z tematem konkursu.

15. Wszyscy laureaci zostaną powiadomieni o werdykcie jury, informacje te będą dostępne na stronie internetowej szkoły oraz tablicy informacyjnej przed biblioteką.

16. Dostarczenie prac oznacza akceptację warunków konkursu i regulaminu.

Niech Święta Bożego Narodzenia i Wigilijny wieczór,
tak jak cały nadchodzący Nowy Rok
upłyną Wam w szczęściu i radości

życzą Bibliotekarki

Regulamin konkursu na list „Wspomnienie z wakacji” 

1.Konkurs trwa od 17.09.2009 do 09.10.2009 r.

2.   Uczestnicy, to chętni uczniowie klas I – III Gimnazjum nr 2 im. Komisji Edukacji Narodowej.

3.   Zadaniem uczniów jest napisanie listu do wybranej osoby na temat „Wspomnienie z wakacji”.

4.   List nie może zawierać wulgaryzmów, treści makabrycznych.

5.   Długość listu minimum 1 strona formatu A4. Można go uzupełnić o ilustracje, rysunki, zdjęcia z wakacji.

6.   Ocenie podlega treść, styl i estetyka.

7.   Nagrody za najlepsze prace to:

• upominki;

• ocena z języka polskiego;

8.   Najciekawsze prace będą zamieszczone na stronie internetowej szkoły i na tablicy ogłoszeń przy bibliotece.

9.   Uczestnictwo w konkursie jest równoznaczne z akceptacją regulaminu.

KONKURS!!! 

Biblioteka ogłasza konkurs na napisanie listu „Wspomnienie z wakacji”.

Konkurs jest adresowany do wszystkich chętnych uczniów Naszego Gimnazjum,

trwa od  17.09.2009 r. do 09.10.2009 r.Prace należy składać w bibliotece. Tam też uzyskacie dokładniejsze informacje odnośnie jego zasad.

Biblioteka wraz z czytelnią i ICIM

czynne są:

poniedziałek - piątek od 7.45 do 14.50

wtorek od 7.45 do 13.15

Udział młodzieży Gimnazjum nr 2 w promocji książki dr Wandy Półtawskiej „Beskidzkie rekolekcje.

Dzieje przyjaźni księdza Karola Wojtyły z rodziną Półtawskich.”

Organizatorzy:

Muzeum Lubelskie w Lublinie Oddział martyrologii „Pod Zegarem”

Katolickie Stowarzyszenie „Civitas Christiana”, oddział w Lublinie

18 Maja 2009 r., godz. 17 00

Zamek Lubelski – Galeria Malarstwa Polskiego XVII – XIX w.

 

LAUREATKA KONKURSU

"POEZJA MŁODZIEŻOWA"

 

Rozmyślania

Kiedy mrok na ziemie opada,

Smutek ze złością ,Pod oknami się skrada.

Wszędzie wokoło cisza zapada,

Każdy z każdym bratem się staje,

A w głowie ciągle myśl nie ustaje.

Czy to początek?Czy to koniec?

Jest tej drogi i modli się ,O mój boże drogi.

 

 W dniu 20 maja 2009r. został przeprowadzony II etap konkursu "Lublin miasto Unii". Udział wzięły 3 drużyny, w składzie:

1. ze Szkoły Podstawowej nr 27:

a) Adrianna Rędzia

b) Michalina Pitucha

c) Magdalena Wołek

d) Kinga Szabłowska

2. ze Szkoły Podstawowej nr 23:

a) Sebastian Gąbka

b) Karol Tylec

c) kajetan Stanek

d) Emma Kołodziejek

3. z Gimnazjum nr 2:

a) Marek Zięba

b) Katarzyna Czerczak

c) Paulina Tomczyk

d) Karol Mitura

Poziom wiedzy uczestników był imponujący i bardzo wyrównany. Zwyciężyła drużyna ze Szkoły Podstawowej nr 23. W kategorii praca plastyczna I miejsce zajęła Beata Popko z SP 23, a w kategorii album Anna Tarnowska z G 2, z klasy 1b. Laureaci otrzymali pamiątkowe dyplomy oraz nagrody książkowe.

Gratulujemy!

Szczególne podziękowania dla współorganizatorek : Pani Małgorzaty Jankowskiej i Bożenny Kraśnickiej z SP 23, oraz Marii Młynarczyk z SP 27

ETAPY REALIZACJI PROJEKTU,, LUBLIN MIASTO UNII”   
 Lp. Zadanie i sposoby realizacji   Termin  Osoby odpowiedzialne  
 1. Opracowanie ogólnej idei i założeń projektu  II semestr E. Gustaw - Ducin                  D. Gozdalska, R. Śniadecka - Mandryk M. Jankowska 
 2. Zapoznanie uczniów z założeniami metody projektu  Marzec 2009 Jak wyżej
 3. Opracowanie harmonogramu wycieczek edukacyjnych po Lublinie „Szlakiem Unii Lubelskiej”Kwiecień 2009 Jak wyżej     
 4. Rozpropagowanie idei konkursu na terenie Gimnazjum nr 2 ,SP nr 23 oraz SP nr 27 poprzez plakaty informacyjne przygotowane przez koło biblioteczne  Marzec 2009 E. Gustaw - Ducin, D. Gozdalska,       R. Śniadecka - Mandryk 
 5. Podanie uczniom zagadnień do konkursu oraz zalecanej literatury Marzec 2009 E.     Gustaw -Ducin  
 7. Zredagowanie scenariusza , regulaminu, kryteriów oceniania, kontraktu  Marzec 2009. E. Gustaw - Ducin, D. Gozdalska,  R. Śniadecka - Mandryk 
8. Ogłoszenie konkursu plastycznego na najładniejszy album o Unii Lubelskiej  1.„Szlakiem miejsc i zabytków Unii Lubelskiej”2.„Unia Lubelska na tle epoki jagiellońskiej”  Marzec 2009 E. Gustaw - Ducin                  D. Gozdalska, R. Śniadecka - Mandryk  
 9. Przygotowanie merytoryczne do konkursu wiedzy o Lublinie  01- 03. 09 organizatorzy
10.Zorganizowanie wycieczek „Jagiellońskim szlakiem Unii Lubelskiej”04-06.2009Wychowawcy, nauczyciele historii, bibliotekarze
 11. I etap konkursu wiedzy,, Lublin miasto Unii” 17.04.09r. organizatorzy  
12Wyjścia do Biblioteki H. Łopacińskiego na wystawę poświęconą 440 rocznicy podpisania Unii Lubelskiej „Litwa – nasz sąsiad”. 05-06. 2009Wychowawcy, nauczyciele historii, bibliotekarze
13Wykonanie wystawy o Unii Lubelskiej w holu szkoły, Sali historycznej i bibliotece.19 maj 2009E. Gustaw - Ducin                  D. Gozdalska, R. Śniadecka - Mandryk  
 14. II etap konkursu wiedzy ,, Lublin miasto Unii ” 20.05.09r. E. Gustaw - Ducin                  D. Gozdalska, R. Śniadecka - Mandryk  
 15. Ogłoszenie wyników konkursu plastycznego o Unii Lubelskiej  20.05.09r. E. Gustaw - Ducin                  D. Gozdalska, R. Śniadecka - Mandryk
 16. Zorganizowanie wystawy najładniejszych prac plastycznych oraz albumów w czytelni Gimnazjum nr 2   20.05.09r.  Organizatorzy
 17. Wręczenie dyplomów i symbolicznych nagród w czytelni na tle wystawy po-konkursowej dla zwycięzców projektu    20.05.09r.  Organizatorzy i goście z SP nr 23 oraz SP nr 27
 18. Przeprowadzenie ewaluacji projektu. 06.09r.  Organizatorzy  


Regulamin Wypożyczalni Gimnazjum nr 2

 

im. Komisji Edukacji Narodowej w Lublinie


1. Biblioteka jest pracownią międzyprzedmiotową i szkolnym ośrodkiem informacji służącym uczniom i pracownikom szkoły.


2. W skład biblioteki wchodzą: wypożyczalnia, czytelnia i Internetowe Centrum Informacji Multimedialnej. Każdy z tych działów ma swój odrębny regulamin.


3. Ze zbiorów biblioteki mogą korzystać uczniowie, nauczyciele
i pracownicy szkoły.


4. Korzystający z biblioteki zobowiązani są do zapoznania i przestrzegania zasad regulaminu.


5.W bibliotece obowiązuje cisza, zakaz spożywania posiłków i picia napojów.


6.Godziny pracy biblioteki podane są na drzwiach wejściowych.

7. W bibliotece nie można korzystać z telefonów komórkowych.


8. Uczniowie wypożyczają dokumenty wyłącznie na swoje konto.

15 maja 2009 uczniowie z koła bibliotecznego, pod opieką Pani Renaty Śniadeckiej - Mandryk poszli na wycieczkę do biblioteki H. Łopacińkiego na wystawę "Nasi sąsiedzi - Litwa". Dla uczczenia 440 rocznicy "Unii Polsko-litewskiej" przewędrowaliśmy "Szlakiem Jagiellońskim". Wycieczka zakończyła się bardzo przyjemnie, konsumpcją lodów pod lubelskim zamkiem.

Drogi Czytelniku!

Serdecznie zapraszamy wszystkich naszych Czytelników do wypożyczania książek na okres przerwy świątecznej.

Bibliotekarze

 

 

Trening

 

Dotychczas nie zamieszczaliśmy fotek z naszych treningów, ponieważ, co tu dużo mówić, wyposażenie naszej „siłowni”, było więcej niż skromne. Ostatnio jednak, udało nam się pozyskać, głównie dzięki sponsoringowi prywatnych osób, profesjonalne urządzenia do treningu, m.in. wyciąg do ćwiczenia mięśni przedramion (jeden, ze stosem, już wcześniej został zakupiony), ławkę skośną w dół, poręcze do pompek, drugą ławkę Scotta (tzw. „modlitewnik”). Ponadto doposażyliśmy salę w gryfy (w tym jeden łamany), uchwyty do wyciągów oraz obciążenia (niestety, wciąż brakuje nam jeszcze „krążków”, ponieważ siła trenujących nieustannie rośnie...). Mamy też elegancki stojak na obciążenia; nie jest co prawda nowy ale zachowany w b. dobrym stanie-odnowiony przez nas i w dodatku renomowanej firmy „HES”. Oczekujemy również na trzeci stół do siłowania, który miejmy nadzieję, niedługo pojawi się na naszych zajęciach.

Poniżej zamieściliśmy kilka fotek z treningu, pokazując przykładowe ćwiczenia:

 

 

 

 

Turniej towarzyski

 

     12.03.2010 został rozegrany w naszej szkole turniej siłowania na ręce pomiędzy uczniami reprezentującymi Gimnazjum nr 3, a zawodnikami sekcji armwrestlingu naszego gimnazjum. Rywalizowano w trzech kategoriach wagowych: do 63kg, do 75 kg, oraz powyżej 75 kg. Po raz pierwszy została rozegrana równolegle konkurencja siłowania na lewą rękę! Obecni stworzyli wspaniałą, koleżeńską atmosferę! Nie brakowało emocji, niektóre pojedynki były bardzo zacięte. Warto nadmienić, że każdy w trakcie przerw pomiędzy rundami oraz po zawodach mógł podzielić się w praktyce swoim doświadczeniem i uwagami dotyczącymi siłowania na ręce.

     Zawody uświetnili swoją obecnością: p. Elżbieta Kalinowska-wicedyrektor Gimnazjum nr 2, p. Andrzej Zięba-przewodniczący Rady Rodziców, nauczyciele, którzy pomogli w organizacji imprezy: p. Mariusz Pękala, p. Ewa Borkowska oraz opiekun zaproszonych gości – p. Marek Król -„dobry duch” całej imprezy :) Wszyscy zawodnicy otrzymali pamiątkowe dyplomy.

 

    Podczas przerwy w zawodach, zostało wręczone przez p. Kalinowską podziękowanie p. Łukaszowi Tarnowskiemu, prezesowi firmy „EKOLU”, za udzieloną finansową pomoc dla naszej sekcji. Dzięki temu mogliśmy zakupić część sprzętu wykorzystywanego w treningach: obciążenia, gryfy, uchwyty do wyciągu.

Bezpośrednia relacja niektórych pojedynków:

Nasza sekcja wystawiła 6-osobowy skład: Łukasz Dobrzyński, Andrzej Pochodyła, Michał Skowronek, Jarek Sobczak-kat. do 63 kg, Julek Mężyński-kat. do 75 kg, Bartek Bielecki-kat. do 75 kg oraz kat. powyżej 75 kg (na rękę prawą Bartek walczył w wyższej niż jego kategorii wagowej). Gimnazjum nr 3 reprezentowało natomiast 7 uczniów.

Najlepszym zawodnikiem imprezy okazał się Bartek Bielecki-który z łatwością wygrał rywalizację na prawą rękę ze starszymi i cięższymi przeciwnikami oraz równie udanie zakończył walki w swojej kategorii wagowej na lewą rękę. Pozostali nasi zawodnicy też pokazali się z dobrej strony: Julek bez problemów zwyciężył na prawą rękę w kat. do 75 kg, natomiast na rękę lewą uległ jedynie Bartkowi i zajął II miejsce. Na podkreślenie zasługuje postawa Jarka Sobczaka, który plasując się poza podium na prawą rękę, w pełni zrehabilitował się w pojedynkach na rękę lewą, zajmując II miejsce! Jarek przegrał 1:2 tylko pojedynek z utalentowanym zawodnikiem gości, uczniem klasy III, który był najlepszy w kategorii do 63 kg na obie ręce. Należy zaznaczyć, że w najlżejszej kategorii rywalizowało najwięcej zawodników, dlatego też Łukasz Dobrzyński, Andrzej Pochodyła i Michał Skowronek stoczyli wiele zaciętych pojedynków, m.in. ze sobą. Ostatecznie Andrzej zajął III miejsce na prawą, natomiast Michał III miejsce na lewą rekę. Łukaszowi, jako najlżejszemu uczestnikowi turnieju, nie udało się zdobyć na podium ale widząc stałe postępy siłowe i techniczne tego ucznia oraz biorąc pod uwagę, że jest pierwszoklasistą, można mieć nadzieję, że na następnym turnieju z większym powodzeniem powalczy o „pudło”. Podsumowując-nasi zawodnicy bardzo udanie zaliczyli kolejne już zawody :)

 

 

 

Trening w L.C.E.Z.

 

 Dzięki pomocy P. Andrzeja Zięby-przewodniczącego rady Rodziców, 04.02 przeprowadziliśmy trening na siłowni w Lubelskim Centrum Edukacji Zawodowej przy ul. Magnoliowej. Miejmy nadzieję, że w przyszłości w naszej szkolnej sali do armwrestlingu znajdzie się podobny sprzęt lub jeszcze bardziej profesjonalny ;)

 

Ćwiczenia aerobikowe jako forma rozgrzewki

 

ZAWODY MIĘDZYGIMNAZJALNE

 

I miejsca Bartka Bieleckiego i Julka Mężyńskiego w swoich kategoriach!

18.02.2010 odbyły się w naszym gimnazjum zawody siłowania na rękę (prawą) o Puchar Dyrektora Szkoły, z udziałem Gimnazjum nr 5 i Gimnazjum nr 6. Rangę turnieju podniosła obecność, w roli sędziego głównego zawodów, p. Beaty Stelmaszczuk, wielokrotnej mistrzyni Polski w armwrestlingu, reprezentantki kadry narodowej na mistrzostwach Europy i Świata, doświadczonej sędziny i instruktorki tej dyscypliny. Ceremonię rozpoczęło przywitanie uczestników imprezy i zgromadzonych gości przez p. Dyrektor Gimnazjum. Następnie p. Grzegorz Łasocha omówił przekrojowo historię powstania dyscypliny, a p. Beata Stelmaszczuk przepisy i zasady siłowania na ręce.

Rywalizację przeprowadzono w 4 kategoriach wagowych:

do 57 kg,do 65 kg.,do 75 kg,powyżej 75 kg oraz oddzielnie w kategorii OPEN, w której zmierzyli się zwycięzcy wymienionych wcześniej kategorii.

W trakcie przerw pomiędzy poszczególnymi rundami, nie brakowało chętnych do zasięgnięcia fachowych opinii u p. Beaty bezpośrednio przy stole do siłowania, co rodzi nadzieję, że w przyszłości może narodzi się w Lublinie gwiazda polskiego lub nawet światowego formatu w armwrestlingu...

Rywalizację w kategorii do 75 kg oraz kategorii OPEN zdominował Bartek Bielecki, uczeń I klasy naszego gimnazjum a zarazem zawodnik szkolnej sekcji armwrestlingu. Na uwagę zasługuje fakt, że Bartek w kategorii OPEN rozegrał walkę ze starszym zawodnikiem (rocznik 94) i o prawie 30 kg cięższym! Jest duża szansa, że w obecnym roku, Bartek otrzyma nominację na Mistrzostwa Polski Juniorów!

Należy podkreślić, że w kategorii do 65 kg zwycięzcą okazał się Juliusz Mężyński, na co dzień również trenujący w sekcji.

Pozostali zawodnicy naszej sekcji, uczniowie klas pierwszych: Jarek Sobczak, Andrzej Pochodyła oraz Łukasz Dobrzyński też dzielnie stawili czoła rywalom i mimo nieznacznie przegranych pojedynków cieszy fakt, że zdobywali tzw. „przewagę nadgarstka”, a biorąc pod uwagę, że walczyli z zawodnikami z klas trzecich, ich postępy oraz determinacja zasługują na duże uznanie!

Finaliści poszczególnych kategorii otrzymali medale, zwycięzcy kategorii OPEN został wręczony puchar, natomiast każdy uczestnik imprezy otrzymał pamiątkowy dyplom. Puchar, medale oraz dyplomy wręczała p. Dyrektor Gimnazjum – Anna Sobowiec wspólnie z p. Beatą Stelmaszczuk, oraz przedstawicielem Rady Rodziców, p. Andrzejem Ziębą.

W trakcie trwania imprezy wykonano szereg pamiątkowych fotek.

Wyniki rywalizacji:

kategoria do 57 kg:

I m-ce: Mucha Grzegorz, Gimnazjum nr 5

II m-ce: Pochodyła Andrzej, Gimnazjum nr 2

III m-ce: Dobrzyński Łukasz, Gimnazjum nr 2

 kategoria do 65 kg:

I m-ce: Mężyński Juliusz, Gimnazjum nr 2

II m-ce: Woliński Mariusz, Gimnazjum nr 6

III m-ce: Kalinowski Maciej, Gimnazjum nr 5

kategoria do 75 kg:

I m-ce: Bielecki Bartłomiej, Gimnazjum nr 2

II m-ce: Możdżeń Adrian, Gimnazjum nr 5

III m-ce: Trybuchowicz Tomasz, Gimnazjum nr 6

kategoria pow. 75 kg:

I m-ce: Sokołowski Kamil, Gimnazjum nr 6

II m-ce: Praszczak Bartłomiej, Gimnazjum nr 5

III m-ce: Hus Maciej, Gimnazjum nr 5

kategoria OPEN zwycięzca:

Bielecki Bartłomiej, Gimnazjum nr 2

Organizator składa serdeczne podziękowania uczestnikom zawodów, obecnym nauczycielom za pomoc w przeprowadzeniu zawodów oraz p. Beacie Stelmaszczuk za profesjonalne sędziowanie. Wszystkim obecnym natomiast za stworzenie przyjaznej atmosfery :)

Grzegorz Łasocha

 

 

 

 

 

21.01.2010 w tygodniku „Moje Miasto” na pierwszej stronie ukazał się artykuł wraz z zamieszczonym zdjęciem poświęcony utworzonej w b.r. szkolnym w naszym gimnazjum sekcji siłowania na rękę . 

 

 

 

http://www.mmlublin.pl/14084/2010/1/20/gimnazjalisci-siluja-sie-na-reke?districtChanged=true

 

 


Armwrestling tylko w „Dwójce”!

„Turniej gwiazdkowy” o puchar Dyrektora Szkoły

 

         Impreza odbyła się 21 grudnia 2009 roku. W zawodach uczestniczyło łącznie 15 zawodników i oczywiście kibice, wśród których znaleźli się również nauczyciele. Wielu obserwatorów nieznających wcześniej tego sportu miało okazję przekonać się, jak bardzo jest emocjonujący. Zawody rozegrano w dwóch kategoriach: kategoria A (roczniki 1996, 1995) i kategoria B (rocznik 1994 i starsi).

 

A oto wyniki zmagań:


KATEGORIA A:

I miejsce – B. Bielecki Ib

II miejsce – D. Szalast IIc

III miejsce – A. Pochodyła Id

 

KATEGORIA B:

I miejsce – K. Mitura IIIa

II miejsce – P. Sikora IIId

III miejsce – D. Wiechnik IIb


         Finaliści poszczególnych kategorii otrzymali pamiątkowe medale. Na zakończenie zawodów została rozegrana walka pomiędzy zwycięzcą kat.A oraz kat.B o puchar Dyrektora Szkoły. Po emocjonującym pojedynku trzyrundowym z Karolem Miturą wygrał Bartek Bielecki (stosunek w walkach 2:1). Zawody uświetnił swoją obecnością Pan Andrzej Zięba – Przewodniczący Rady Rodziców, który wspólnie z Panią wicedyrektor Elżbietą Kalinowską wręczył puchar oraz medale. Każdy uczestnik otrzymał pamiątkowy dyplom. O zmagania najsilniejszych „dwójkowiczów” można było przeczytać również na łamach „Kuriera Lubelskiego” z dnia 22 grudnia 2009 r.

 

        Wszystkich nowych fanów tego sportu informujemy, że profesjonalnie prowadzone zajęcia siłowania na rękę odbywają się w naszym gimnazjum w poniedziałki i czwartki w godz. 15.00 – 16.00. Zainteresowani uzyskają szczegółowe informacje od Pana Grzegorza Łasochy – opiekuna tej sekcji.

 

 

Warto wiedzieć, że:

        Armwrestling (siłowanie na ręce) to sport walki, w którym dwóch, znajdujących się naprzeciw siebie, uczestników zwiera dłonie w uścisk i zwykle trzymając łokcie na płaskiej powierzchni, stara się przeciągnąć rękę przeciwnika w dół. O zwycięstwie decydują m.in. technika, taktyka, specyficzna siła, szybkość i psychika zawodnika – podobnie jak w zapasach i judo. Walki odbywają się na stojąco przy specjalnym stole przymocowanym do podłoża. Do niedawna walczono również na siedząco, ale obecnie powszechnie stosowana jest pozycja stojąca. Takie ustawienie zawodników jest znacznie efektowniejsze i wymaga od zawodników zaangażowania wszystkich grup mięśniowych.

        W zawodach Armwrestlingowych startują kobiety jak i mężczyźni. Startujący podzieleni są na kategorie wagowe i wiekowe.

        Rozgrywki podzielone są także na lewą i prawą rękę. Dlatego też można być mistrzem na prawą rękę, na lewą zaś nie startować wcale lub zająć odległe miejsce.

        Najlepszym dowodem na to, że Armwrestling to sport walki są zmagania w kategorii OPEN (czyli walki bez podziału na kategorie wagowe). Przeciwko ponad stu kilogramowym atletom stają sportowcy ważący 60, 70 kilogramów i zdarza się, że odnoszą błyskawiczne zwycięstwo.

 
Pamiątkowe zdjęcie z "Turnieju gwiazdkowego"

 

 

 

Minął kolejny rok szkolny. 26 czerwca pożegnaliśmy się z kolegami kończącymi klasy trzecie. Na uroczystym

zakończeniu Roku Szkolnego 2014 / 2015

"najlepsi z najlepszych" odebrali świadectwa z czerwonym paskiem, nagrody i dyplomy za sukcesy w licznych konkursach. Jak każdego roku nagrodzona została duża grupa uczniów aktywnie działających w wolontariacie. Po krótkiej części artystycznej pożegnaliśmy się z wychowawcami,  kolegami i ....

witajcie wakacje!!!

 

  

 

     

 

  

 

     

 

  

 

 

 

 

  

 

    


 
 
 
  
 
 
  
 
 

25 czerwca uczniowie naszego gimnazjum wybrali się na

wycieczkę do Warszawy.

Już na pierwszym postoju "Pod Delfinkami" rozpoczęła się dobra zabawa.

 

  

 

 

 

 

 

Zwiedzanie rozpoczęliśmy od Stadionu Narodowego, który wywarł duże wrażenie nie tylko na kolegach uczących się i trenujących piłkę nożną w klasach pod patronatem MOTORU LUBLIN. Porównując go z nowym stadionem Arena Lublin nie znaleźliśmy powodów do wstydu. 

 

 

 

 

 

 

 

   

 

 W Złotych Tarasach zjedliśmy obiad i odzyskaliśmy siły do dalszego zwiedzania. Ostatnim przystankiem było Centrum Nauki Kopernik- bardzo lubimy "muzea", w których można wszystkiego dotknąć. Bardzo szybko minęły nam dwie godziny nauki, poznawania w praktyce praw fizyki, zjawisk przyrodniczych i doświadczeń z różnych dziedzin nauki. 

 

 

 

 

 

 

 

     

 

Zmęczeni zabawą i w dobrych humorach wróciliśmy do Lublina.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 




 

 

 

ŚWIATOWY DZIEŃ UCHODŹCY – 20 CZERWCA

POZNANIE – DIALOG – WSPARCIE

        

19.06.2015 r., jako opiekun szkolnego koła wolontariatu, wzięłam udział w obchodach Światowego Dnia Uchodźcy zorganizowanych przez Centrum Wolontariatu. Impreza odbyła się w Centrum Kultury przy ul. Peowiaków.

Na spotkanie zostali zaproszeni mieszkający w Lublinie uchodźcy m.in. z Czeczenii, Ukrainy, Syrii; mówili o problemach migrantów, swoich marzeniach, dzielili się wrażeniami z pobytu w naszym kraju .Dziękowali również wolontariuszom z Centrum Wolontariatu za okazaną pomoc i życzliwość.

         Myślą przewodnią uroczystości było hasło :

POZNANIE – DIALOG – WSPARCIE.

         W widowisku artystycznym aktorzy Teatru IPN w sugestywny sposób ukazywali problemy migrantów, na przykład poprzez  motyw otwieranych i zamykanych walizek. Sympatię publiczności wzbudził również zespół pieśni i kultury czeczeńskiej „ Gwiazdy Czeczenii” z  tradycyjnymi tańcami Kaukazu. 

         ŚWIATOWY DZIEŃ UCHODŹCY  to święto ustanowione przez ONZ w 2000 roku, aby przypomnieć światu o losie uchodźców, ich prawach i marzeniach. Święto ma pomóc obywatelom państw, do których trafili uchodźcy, bardziej otworzyć się na ich problemy, ale też na bogactwo, jakie ze sobą przynoszą.

 

Opiekun szkolnego koła wolontariatu

Elżbieta Ducin
 


  

 
 

 

Wycieczka do NBP

       

 

 

         11 czerwca miała miejsce wycieczka edukacyjna, połączona z warsztatami, do Narodowego Banku Polskiego w Lublinie. Obejrzeliśmy unikatowe polskie monety oraz wystawy:

  • ·         Królewskie Monety
  • ·         Poczet królów i książąt polskich
  • ·         Skarby Stanisława Augusta
  • ·         Historia monety polskiej

W sposób bardzo ciekawy opowiedziała nam wszystko na temat polskich monet, roli NBP pani Ewa Waszkiewicz, za co serdecznie jej dziękujemy, kl.2b z opiekunkami p. Teresą Stróżak i Renatą Śniadecką-Mandryk.

 

 

 

 

 

 

 

 

Bezpieczeństwo i pomoc!

        

        11 czerwca 2015 r w czwartek miała miejsce pogadanka poprowadzona przez Adama Radziszewskiego na temat bezpiecznego spędzania czasu  w wakacje, szczególnie nad wodą. Spotkanie było połączone ze zbiórką pieniędzy dla naszego byłego ucznia Rafała Kotowicza, który doznał ciężkiego urazu kręgosłupa wskutek niefortunnego skoku do wody. Nasz kolega jest sparaliżowany i wymaga kosztownej i długiej rehabilitacji. W niesienie pomocy włączyły się wszystkie klasy oraz nauczyciele.

 

Koordynatorzy akcji:

Adam Radziszewski

Elżbieta Gustaw - Ducin

Renata Śniadecka-Mandryk

Dorota Gozdalska

 



  


 


 

 

Warsztaty fotograficzne klasy 2 b – jak zrobić dobre zdjęcia wakacyjne

           

         W piękną, słoneczną środę 10 czerwca poszliśmy do malowniczych wąwozów w naszej dzielnicy. Jako, że jesteśmy klasą artystyczną, to chcieliśmy poznać technikę fotograficzną. Zrobić dobre zdjęcie to prawdziwa sztuka. Słowo fotografia wywodzi się z języka greckiego i oznacza „rysowanie światłem”. Bez światła nie ma zdjęcia.  Warsztaty w sposób arcyciekawy poprowadził pan Andrzej Misztal, z Zespołu Szkół Odzieżowo - Włókienniczych w Lublinie. Dowiedzieliśmy się od niego o sposobach ustawienia się do zdjęcia gdy świeci ostre słońce, do czego służy ekran fotograficzny, obiektyw szerokokątny, jak wykonać zdjęcia dużych obiektów, na tle których chcemy umieścić postać człowieka. Zrozumieliśmy co to jest linia horyzontu oraz poznaliśmy jakie są rodzaje planów fotograficznych. Już na  pierwszej lekcji  otrzymaliśmy mnóstwo informacji. Z pewnością będziemy chcieli się spotkać z panem Andrzejem Misztalem jeszcze wielokrotnie.

            Dziękujemy Panu bardzo za ciekawą lekcję, a paniom Dorocie Gozdalskiej i Renacie Śniadeckiej - Mandryk  za jej zorganizowanie.

 



  


  


 

AKCJA „ TWÓJ DAR SERCA DLA HOSPICJUM” - 2015 r.

 

         Uczniowie naszego gimnazjum kolejny raz zostali wyróżnieni zaproszeniem na koncert charytatywny, za okazane serce i pomoc chorym dzieciom z Lubelskiego Hospicjum dla Dzieci im. Małego Księcia. W ramach akcji „ Twój Dar Serca dla Hospicjum”  wolontariusze zbierali do puszek pieniądze na rzecz nieuleczalnie chorych dzieci – podopiecznych lubelskiego hospicjum. Łącznie przekazaliśmy 200 zł na konto fundacji.

Celem akcji jest uwrażliwienie młodzieży na potrzeby drugiego człowieka oraz kształtowanie współpracy na rzecz pozytywnych zmian, które można wprowadzać w najbliższym otoczeniu.

Podsumowaniem działań wolontariuszy był wspomniany wyżej koncert w Ogrodzie Saskim, na który została zaproszona młodzież i dzieci z Lubelszczyzny, pomagające w działaniach wspierających lubelskie hospicjum.

 

         Serdecznie dziękujemy uczniom i Rodzicom za wkład w działalność wolontariatu w bieżącym roku szkolnym !

 

Elżbieta Ducin- opiekun szkolnego koła wolontariatu

 

Renata Mandryk - Śniadecka 

 




  


  


 

Finał konkursu „LUBLIN – MIASTO UNII”

 

 

16.06.2015 r. w naszym gimnazjum odbył się II etap szkolnego konkursu „ Lublin – miasto Unii” ( VI edycja)

            Celem konkursu jest popularyzowanie wiedzy o Lublinie, wzmocnienie wśród młodzieży lokalnego patriotyzmu, a także uczenie współpracy w grupie.

            Pierwszy etap konkursu – pisemny test odbył się 16.04.2015 r. W drugim ( ustnym ) etapie podzieleni na drużyny uczniowie klas pierwszych i drugich odpowiadali na wylosowane pytania o trzech stopniach trudności. Rywalizacja między zespołami była zacięta, zwyciężyli uczniowie klasy  I B.

Wszyscy uczestnicy konkursu otrzymali upominki ufundowane przez Lubelski Ośrodek Informacji Turystycznej.

 

Laureaci konkursu

 

I miejsce zajęła drużyna w składzie:

 

Dominika Kostrubiec

Klaudia Arciszewska

Liwia Saneluta

 

II miejsce drużyna w składzie:

 

Edyta Kondracka

Weronika Wołosiuk

Justyna Szember

 

Gratulujemy i życzymy dalszym sukcesów!

 

Organizatorzy:

Elżbieta Ducin

Dorota Gozdalska

Renata Mandryk - Śniadecka

 

 

 

W dniu projektu gimnazjalnego pt:  " Największe odkrycia i wynalazki" grupa B4 z klasy 2b realizowała

projekt mówiący o powstaniu kinematografii.

Uczniowie: J. Piątek, J. Łuczkiewicz,N.Grzyb, J. Martyniak, A. Banach oraz R. Szybalski pod kierunkiem p. E. Borkowskiej zdobyli 1 miejsce razem z grupą p. T. Stróżak z tej samej klasy. Zwycięzcom gratulujemy efektów pracy,  zaangażowania oraz sukcesu!!!

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Przedstawiamy piękne zdjęcia Edyty Kondrackiej z klasy 2 b artystyczno- informatycznej , które powstały podczas wycieczki plenerowej do Lubelskiego Ogrodu Botanicznego. Sesja nosiła tytuł

,, Święto wiosny"

i jak można zobaczyć na fotografiach jest to święto życia i koloru. Gratulujemy efektów!!!

 

  

 

 

 

  

    

Dnia 1 czerwca w Dzień Dziecka oprócz konkurencji sportowych na małej sali gimnastycznej odbył się konkurs plastyczny pt.:

„ Graffiti optymistycznie"

adresowany do uczniów zainteresowanych działaniami artystycznymi. W przedsięwzięciu brały udział 4 drużyny, które po wylosowaniu określonego hasła realizowały go grupowo w technice grafitti.

Zadanie trwało 2 godziny, po czym zostali wyłonieni laureaci: ·

1 miejsce zajęły 2 drużyny z klasy 1 b: D. Kostrubiec, K. Lewandowska oraz L. Saneluta, K.Arciszewska i K.Ciesielka

2 miejsce: Z. Żurawska 1b, K. Michalski 3b, N. Stępniewska 3b, M. Łotys 3b

3 miejsce: K. Stasiuk 3b, D. Wójcik 3b i A. Guminiak 3b

Serdecznie gratulujemy!!!

Dyplomy zostaną wręczone podczas zakończenia roku szkolnego.

  

 

 

 

 

 

Lekcja „ Jan Paweł II- przyjaciel młodzieży”

                W ramach przygotowania do konkursu o Janie Pawle II 21 maja 2015 r. odbyła się lekcja o polskim papieżu. Gościliśmy w szkole panią magister Joannę Tarasiewicz z Pedagogicznej Biblioteki Wojewódzkiej w Lublinie, która w bardzo ciekawy i przystępny sposób przybliżyła uczestnikom konkursu biografię wielkiego Polaka. Na lekcji została wykorzystana prezentacja multimedialna.

W związku z zainteresowaniem uczniów tą postacią 8 czerwca 2015 roku zostanie zorganizowany konkurs „Jan Paweł II- przyjaciel młodzieży”.

  W imieniu organizatorów serdecznie zapraszamy do udziału! 

REGULAMIN

 

                W czwartek 28 maja 2015r odbyła się w naszej szkole

debata dla klas drugich na temat podatków,

zorganizowana i przeprowadzona przez uczniów kl.3a Bartłomieja Kwiatkowskiego, Szymona Macieszczuka i Mateusza Pałkę. Uczniowie zaprezentowali film edukacyjny o podatkach, swoją pracę „Krótki poemat o podatkach”, a następnie poprowadzili dyskusję na temat korzyści płynących z płacenia podatków.

 

 

 

POZNAJEMY ZAWODY – CZĘŚĆ II

15 maja 2015 r., goszcząc  w Pedagogicznej Bibliotece Wojewódzkiej   w Lublinie, braliśmy udział w spotkaniu o zawodzie introligatora. Młodzież z koła bibliotecznego bardzo zainteresowała się tym zawodem i chciała zobaczyć, jak on wygląda w praktyce. Właściciele Introligatorni i Wydawnictwa Ars Libri, pani Beata Kosik i pan Wiesław Szot, zaprosili nas do siebie.

25 maja 2015 r. udaliśmy się do Zespołu Szkół nr 3 przy ulicy Wyścigowej 31. Bez trudu znaleźliśmy budynek warsztatów szkolnych. Najpierw obejrzeliśmy pracę zawodowych introligatorów, następnie pracę uczniów z tej szkoły.

Młodzież miała okazję poznać charakter pracy introligatora, zobaczyć, jak powstaje książka. Uczniowie samodzielnie wykonali notesy oraz ozdoby na okładkach. Każdy miał okazję wytłoczyć wybrany przez siebie napis, składając go z metalowych czcionek. Nasze notesy ozdobiliśmy głównie motywami kwiatowymi. W ten sposób powstały oryginalne, samodzielnie wykonane prezenty na Dzień Matki. Zapraszamy do obejrzenia zdjęć.

Organizator wycieczki

Dorota Gozdalska

 

 

 

 

            

 

    30 kwietnia 2015r. w naszej szkole odbyły się

 

wybory prezydenckie 

 

pod kierunkiem pani Renaty Śniadeckiej – Mandryk. Nasi uczniowie mieli możliwość zagłosowania
na wybranego przez siebie kandydata spośród ogólnopolskich kandydatów na urząd prezydenta.
Frekwencja była wysoka około 90%, wygrał Janusz Korwin Mikke. Gratulujemy!

 

 

 

       

Wolontariat w szpitalu dla dzieci

                Dnia 28 maja 2015r. wybraliśmy się do szpitala dla dzieci na ulicy Chodźki w ramach szkolnego wolontariatu. Wolontariuszki z klasy 2b, 2c i 3a z zapałem wcieliły się w rolę animatorek kultury dla małych dzieci.  Wszystko odbywało się pod czujnym okiem starszych koleżanek z wolontariatu, naszych opiekunek pani Elżbiety Ducin i Renaty Śniadeckiej – Mandryk oraz personelu szpitala. Oddział, na którym przybywaliśmy to chirurgia. Naszym celem było przywrócenie uśmiechu na twarzach dzieci, odwrócenie ich myśli od choroby choćby na chwilę. Tego dnia dzieci miały dużo atrakcji, oprócz robienia prac plastycznych, kwiatów z papieru dla mam, mogli podziwiać artystów z zespołu ludowego Uniwersytetu Przyrodniczego w Lublinie. Zaprezentowali stroje ludowe krzczonowskie oraz śpiewy i tańce ludowe. Było bardzo wesoło, wszyscy włączyli się we wspólne śpiewanie. Na koniec malowaliśmy twarze dzieciakom, a potem dzieci malowały nas J . Poczułyśmy się szczęśliwe patrząc na uśmiechnięte buźki maluchów. Z pewnością warto było poświęcić swój czas po lekcjach dla chorych dzieci. Myślę, że to nie jedyna taka akcja, na którą poszłyśmy i będzie okazja być na wielu innych.

 

 

     

 

 

 

  

Klasa III a widziała nową produkcję Disneya - „Krainę jutra”

Nasza recenzja:  Atutami filmu są efekty specjalne, obsada aktorska (George Clooney, Hugh Laurie) i pozytywne przesłanie.  Reżyser, Brad Bird, dowodzi, że nauka i nowoczesne technologie nie muszą wcale przynieść naszej cywilizacji wszystkiego, co najgorsze, aż do totalnej zagłady włącznie. Wystarczy… odrobina optymizmu.

Polecamy film odbiorcy (zdecydowanie raczej młodemu), który lubi szybką akcję i historie
o inteligentnych robotach. Odradzamy preferującym bardziej wysublimowane historie…

DZIEŃ DZIECKA

„ZE SPORTEM MI DO TWARZY”

  1 czerwca zespół nauczycieli wychowania fizycznego zorganizował festyn sportowy. Uczniowie wzięli udział w niecodziennych dyscyplinach :

 

BULE

Rekreacyjna gra towarzyska, w której kule należy umieścić jak najbliżej kulki punktowej zwanej „świnką”

PETECA

Gra lotką odbijaną za pomocą dłoni nad siatką. Lotkę (petece) należy skierować w pole punktowe przeciwnika.

TENIS ZIEMNY

Za pomocą rakiety tenisowej należy jak najdłużej odbijać piłkę umocowaną na elastycznej gumie.

KONKURS PLASTYCZNY:
"GRAFFITI OPTYMISTYCZNE"

…grupy losują "optymistyczne" tematy prac...

PRZECIĄGANIE LINY

Kto kogo na swoją stronę przeciągnie

SPRAWNOŚCIOWY TOR PRZESZKÓD

Jak najszybsze pokonanie toru przeszkód oraz wykonanie zadań sprawnościowych

KLASYFIKACJA KOŃCOWA KLAS

Każdy uczeń startujący w grach i zabawach punktuje na konto klasy

Wyniki konkurencji:

 

1. BULE DZ.

I M-CE - KONDRACKA EDYTA - IIB

II M-CE OLSZEWSKA WERONIKA - IIC

II M-CE WOJCIECHOWSKA MARTYNA - IB

 

2. BULE CHŁ

I M-CE - KALITA KACPER - IA

II M-CE KASPRZAK JAKUB - IIA

III M-CE BŁASZCZAK ERNEST - IA

 

3. PETEKA DZ

I M-CE - MARCINKOWSKA WERONIKA - IIC

II M-CE WOJCIECHOWSKA MARTYNA - IB

II M-CE WOŁOSIUK WERONIKA - IIB

 

4. TOR PRZESZKÓD CHŁ.

I M-CE - FIŁOŃCZUK NORBERT - IA

II M-CE KALITA KACPER - IA

III M-CE SZYBALSKI ROBERT - IIB

 

5. TENIS

I M-CE - KRÓLIK MAREK - IIA

II M-CE KUCHARSKI JAKUB - IIA

III M-CE TRÓJNARA MATEUSZ - IIA

 

6.PRZECIAGANIE LINY

UDZIAŁ KLAS IA, IIA, IIB - CHŁ.

IIB, IIC - DZ.

 

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dnia 25 maja uczniowie klasy 2 b wybrali się na wycieczkę do Ogrodu Botanicznego. Spacer pośród pięknej,  wiosennej przyrody połączyli z sesją fotograficzną pt: ,, Święto Wiosny”. Fotografie miały ukazać  bogactwo kolorów i form majowej natury. Opiekę  podczas wyjścia sprawowały panie Ewa Borkowska i Aneta Kupracz. Wkrótce zaprezentujemy wybrane zdjęcia.

 

 

 

 

AKCJA „ GORĄCZKA ZŁOTA”

Uczniowie naszej szkoły wzięli udział w akcji „ Gorączka złota” zorganizowanej przez Polski Czerwony Krzyż. Polega ona na zbieraniu monet o nominałach 1,2 i 5 groszy. Akcja ma na celu pozyskanie środków na organizację kolonii, działalność PCK i pomoc rzeczową dla dzieci z najuboższych rodzin.W działaniach tych promowana jest idea wolontariatu – bezinteresownej pomocy drugiej osobie.

Wolontariusze naszego gimnazjum zebrali pieniądze  o łącznej wartości 19 zł.

Dziękujemy uczniom  za zaangażowanie w akcję.

 

opiekun szkolnego koła wolontariatu

Elżbieta Ducin